همه چیز در مورد کارگو
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تی‌اکسپرس یک شرکت پیشرو و نوآور در زمینه خدمات حمل سریع بین الملل است؛ که زیرمجموعه هلدینگ فاخر است و مسئولیت توزیع و ارسال سریع بسته‌ها، اسناد، مدارک و بارهای تجاری شما تحت سیستم لجستیک در شبکه بین الملل را عهده‌دار است. هلدینگ فاخر با داشتن سیستم لجستیک بسیار گسترده و با بیش از ۶۰ سال تجربه به بیش از ۵۰۰ نقطه در سراسر کشور خدمات ارائه می‌کند. ما خدمات و راه‌حل‌های حمل و نقلی را برای افراد، کسب و کارها و سازمان‌های دولتی به سراسر جهان و با راه‌حل‌های پیشرفته ارائه می‌کنیم. تی‌اکسپرس عملکرد عملیاتی خود را به روشی سازمان یافته و کارآمد به همراه دقت بالا ارائه می‌کند. برای ما پیگیری مرسولات شما و در نتیجه آن تمام فرآیندها لجستیکی در کسب و کار شما بسیار اهمیت دارد.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

ما در تی‌اکسپرس خود را متعهد می‌دانیم که به طور مداوم عملکرد خود را ارتقاء و بهبود بخشیده و فرصت‌های جدید برای بازارهای نوظهور تجارت در خارج از کشور را معرفی نماییم. ما امید داریم که با این نگاه، تی‌اکسپرس به عنوان مرجع اصلی برای کلیه محموله‌های بین المللی شامل کوریر و کارگو شناخته شود. ما در جهانی مدرن که کسب و کارها همواره در حال تغییر می‌باشند متعهد به همسو بودن با تجارت جهانی هستیم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ما در تی‌اکسپرس طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌کنیم؛ این خدمات شامل اکسپرس، اکونومی، کارگو، خدمات ارزش افزوده و موارد دیگر است. همچین شما می‌توانید از خدمات تی‌اکسپرس از طریق آدرس سایت http://my.ti.express استفاده کنید. شما از طریق این پنل می‌توانید استعلام قیمت کنید، سفارش ثبت کنید، زمان حمل را مشاهده و رصد کنید و مراحل ارسال مرسوله خود را به صورت آنلاین رهگیری کنید.

خدمات کارگو در تی‌ اکسپرس:

به طور کلی سرویس حمل و نقل بین المللی (International Cargo) به ۴ روش مرسوم انجام می‌شود.

زمینی
دریایی
ریلی
هوایی
در حال حاضر تی‌اکسپرس متمرکز بر روی خدمات کارگوی هوایی است.

خدمات کارگوی هوایی و بین المللی به طور کلی دو تفاوت اصلی با ارسال محموله در داخل کشور دارد: ۱- محدودیت‌های گمرکی ۲- محدودیت‌های عملیاتی

حمل و نقل کالا از طریق کارگوی هوایی بین المللی بر خلاف حمل نقل داخلی که تنها داخل مرزهای یک کشور انجام می‌شود، باید از کانال نظارت گمرکی کشور مبدا و مقصد عبور کند. به همین جهت کالاها  در ۴ دسته بندی اصلی قرار می‌گیرند.

۱- ورود یا خروج آزاد:

این نوع کالاها در هنگام ورود یا خروج از کشور بدون محدودیت و پرداخت عوارض گمرکی قابل ارسال و دریافت می‌باشند، به عنوان مثال لوازم شخصی مسافرتی افراد، کمک‌های بشر دوستانه و مواردی از این قبیل در این دسته جای می‌گیرند.

۲- ورود یا خروج قطعی:

این نوع کالاها پس از ارائه اسناد مربوطه و محاسبه حقوق و عوارض گمرکی و پرداخت آن، ترخیص قطعی شده و وارد یا خارج می‌شوند.

۳- ورود یا خروج موقت:

این نوع کالاها به صورت موقت و با تعهد نامه یا ضمانت نامه مالی-بانکی وارد یا خارج می‌شوند. اقلام نمایشگاهی،‌ قطعات تعمیری در این دسته قرار می‌گیرند.

۴- ترانزیت:

این نوع بارها مبدا و مقصدی غیر از ایران دارند و تنها از طریق مرزهای هوایی، زمینی و دریایی ایران جابه‌جا می‌شوند.

تعریف کارگو (Cargo) و فریت (Freight):

کارگو:

محموله‌های تجاری که غالبا با هدف کسب درآمد و پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به کشور دیگری صادر می‌شود به عنوان بار تجاری یا کارگو نام گذاری می‌شوند. این محمولات برای صادر شدن نیاز به مدارک متنوعی از جمله جواز گمرکی، گواهی مبدا، Invoice و ..... دارند.

فریت:

محموله‌هایی که فاقد ارزش تجاری هستند و برای ارسال آن‌ها به غیر از اسناد هویتی نیاز به مدرک دیگری نیست به عنوان کارگو هوایی شناخته می‌شوند. برای ارسال فریت نیازی به پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نمی‌باشد، لوازم شخصی سفری، نمونه کالاها و مواردی از این قبیل در این دسته قرار می‌گیرند.

برخی از نکات مهم هنگام پذیرش و ترخیص کارگو که باید به آن توجه شود:

برای محاسبه وزن حجمی باید حجم بار (طول × عرض× ارتفاع) را تقسیم بر ۶۰۰۰ کنید و چنانچه این عدد از وزن جرمی بیشتر باشد، مبنای محاسبات قرار می‌گیرد.

ارتفاع بار به در نظر گرفتن بسته‌بندی و پالت زیر بار نباید از ۱۵۵ سانتی‌متر بیشتر شود.

محموله‌های با شکل ظاهری نامتعارف و یا دارای لبه تیز که ممکن است به بدنه هواپیما یا افراد آسیب برساند باید در باکس چوبی قرار بگیرند.

کالاهای آسیب‌پذیر و شکننده باید دارای بسته‌بندی داخلی مناسب باشد و همچنین حداقل در دو طرف بسته‌بندی برچسب شکستنی الصاق شود.

درصورت نامتعارف بودن وزن و حجم بار باید قبل از پذیرش با کارشناسان کارگو بررسی شوند.

موادی که ماهیت آن‌ها برای کارکنان خطوط هوایی و فرودگاه نامشخص باشند مانند مواد شیمیایی، باید گواهی MSDS داشته باشند.

ارسال مایعات به طور کلی ممنوع نمی‌باشد ولی باید تمام مقررات مربوط به آن رعایت شود.

کالاهای فاسد شدنی به شرط رعایت زنجیره دمایی قابل ارسال می‌باشند.

پذیرش و ارسال حیوانات خانگی یا اهلی با رعایت شرایط قفس استاندارد و شرایط آب و غذا قابل انجام است.

خطوط هوایی الزامی، جهت ارسال محمولات با زمان‌بندی دقیق ندارند و رزرو کارگو تقریبی است.

انتشار بوی نامطبوع به هر دلیل مانع ارسال آن خواهد شد.

در هنگام پذیرش باید از عدم وجود مواد مخدر و سایر موارد ممنوع در محمولات اطمینان حاصل نمود.

کارتن‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی باید مقاوم و از لحاظ ظاهری تمیز باشند.

چنانچه محتویات و چیدمان آن‌ها در هنگام بارگیری حساس هستند حتما باید از برچسب این سو به بالا استفاده شود.





:: برچسب‌ها: کارگو ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: